Informacja o administratorze danych osobowychoraz o zakresie, sposobach i celach przetwarzania danych osobowych

Wymieniając korespondencję elektroniczną z serwerem pocztowym w domenie 'bthink.pl', przekazuje nam Pani/Pan pewne dane osobowe, na przykład w postaci imienia i nazwiska, adresu email czy numeru telefonu. Z tym momentem rozpoczyna się przetwarzanie tych danych przez B-think Audit sp. z o.o. na zasadach opisanych poniżej.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. L 119/1, 4/05/2016, dalej zwanego „Rozporządzeniem”) informuję, iż administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie B-think Audit sp. z o.o. adres: ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań, KRS numer 610084 (dalej zwana „Administratorem”). Kontakt z Administratorem jest możliwy w drodze korespondencji na adres podany powyżej bądź w formie elektronicznej na następujący adres: administrator@bthink.pl.

Administrator będzie przetwarzał następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: imię i nazwisko, dane kontaktowe (email, numer telefonu, dane związane z innymi formami elektronicznego komunikowania się), dane podmiotu, dla którego Pani/Pan pracuje wraz z danymi adresowymi i kontaktowymi tego podmiotu. Jeśli Administrator otrzyma od Pani/Pana inne dane osobowe, również może je przetwarzać w celach wskazanych poniżej.

Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystane przez Administratora jedynie w celu:

Podstawę prawną do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych będzie stanowiła konieczność wypełnienia obowiązków Administratora wynikających z przepisów prawa, jak również prawnie uzasadnione interesy Administratora, polegające na współpracy z podmiotem, dla którego Pani/Pan pracuje oraz realizacją przez Administratora zadań związanych z wykonywaną przez siebie działalnością.

Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane osobom pracującym dla Administratora i pod jego kontrolą, jak również mogą być udostępniane zewnętrznym podmiotom dostarczającym usług księgowo-kadrowych, usług z zakresu zarządzania jakością, usług zarządczych, usług prawnych.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez: (i) okres trwania współpracy pomiędzy Panią/Panem a Administratorem, lub (ii) współpracy pomiędzy Administratorem a podmiotem, dla którego Pani/Pan pracuje, lub (iii) okres, przez który korzystanie z Pani/Pana danych osobowych wiązało się ze świadczeniem usług przez Administratora na rzecz jego Klientów. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane także po tym okresie przez okres wymagany obowiązującymi przepisami prawa lub okres potrzebny Administratorowi do ochrony bądź dochodzenia swoich praw.

W dowolnym momencie posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, uzupełnienia, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia uprzednio wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięta zgoda w dowolnym momencie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania danych z prawem, którego dokonano na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.

Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana w zakresie niniejszej zgody narusza przepisy Rozporządzenia.

Strona główna / Blog / Teaser inwestycyjny, który zapewni Ci finansowanie

Teaser inwestycyjny, który zapewni Ci finansowanie

15.05.2024 Doradztwo

Teaser inwestycyjny, zwany również informacją przedinwestycyjną lub zaproszeniem do składania ofert, to krótki dokument lub wiadomość, który ma na celu zainteresowanie potencjalnych inwestorów i zachęcenie ich do zgłaszania zainteresowania daną inwestycją lub transakcją. Jest to rodzaj wstępnego materiału informacyjnego, który jest przekazywany potencjalnym inwestorom w celu zwrócenia ich uwagi i zainicjowania procesu inwestycyjnego.

Czym jest teaser inwestycyjny?

Teaser inwestycyjny (ang. investment teaser) jest podstawowym dokumentem przygotowywanym na potrzeby procesu poszukiwania inwestora. Dla potencjalnego inwestora jest to często pierwsze źródło informacji o przedsiębiorstwie. Założeniem jest aby informacje w nim zawarte wzbudziły zainteresowanie inwestorów i spowodowały, że postanowią się oni skontaktować w celu uzyskania większej ilości informacji o przedsiębiorstwie.

Dokument ten jest kluczowy ponieważ niezależnie od tego jak obiecująco wygląda przyszłość firmy oraz jak starannie przygotowano pozostałe dokumenty, potencjalny inwestor prawdopodobnie nigdy o nich nie usłyszy, jeśli nie spodoba mu się treść teasera. Przy tworzeniu należy przyjąć założenie, że adresat teasera przegląda setki takich dokumentów rocznie i już po kilku minutach podejmie decyzję czy czytać dalej czy zrezygnować z inwestycji. Forma teasera ma przykuwać uwagę, być czytelna i zachęcać do zapoznania się.

Teaser inwestycyjny – w jakim celu?

Teaser inwestycyjny to szczegółowe uchwycenie i odzwierciedlenie w zwięzłej formie najważniejszych informacji o przedsiębiorstwie. O takie podsumowanie firmy na pewno zapytają inwestorzy po krótkiej rozmowie telefonicznej lub spotkaniu w windzie na konferencji. Taki dokument pozwoli również właścicielowi na spojrzenie na własne przedsiębiorstwo z innej perspektywy.

Teaser anonimowy

Aby uniknąć rozgłosu wśród konkurencji oraz pracowników firmy bywa, że teaser przygotowuje się w formie anonimowej tj. nie ujawniając nazwy przedsiębiorstwa ani informacji, które mogłyby na nią naprowadzić. Czasami teaser inwestycyjny nazywany jest streszczeniem menadżerskim i zawiera znacznie mniej informacji niż typowy biznesplan. Pomimo tego, że jest to dokument marketingowy bardzo ważne jest aby trzymać się faktów i pisać wyłącznie prawdziwe informacje. Nie opłaca się również zatajać niewygodnych informacji, gdyż prawda wyjdzie na jaw w trakcie procesu due dilligence, a utracone zaufanie wśród inwestorów jest nie do odzyskania.

Jak stworzyć dobry teaser inwestycyjny?

Dokument ma od jednej do kilku stron i zawiera podstawowe informacje o przedsiębiorstwie: rys historyczny, plany na przyszłość, opis i zdjęcia oferowanych produktów lub usług, wybrane dane finansowe oraz potrzeby inwestycyjne, krótki opis właścicieli i osób zarządzających, charakterystykę rynku i konkurencji, i dane kontaktowe. Teaser powinien być pisany zwięzłym i profesjonalnym językiem. Należy trzymać się faktów a unikać bujnych opisów, które umniejszają profesjonalizm dokumentu lub utrudniają zrozumienie czym tak naprawdę zajmuję się firma. Jednocześnie należy wystrzegać się zbyt technicznego języka oraz szczegółowych danych, które spowodują, że dokument stanie się trudny w odbiorze.

Aby stworzyć dobry teaser należy poświecić dużo czasu na zastanowienie się jak tym krótkim opisem spowodować, że po przeczytaniu teasera inwestor będzie dobrze rozumiał przedstawiane przedsiębiorstwo. W tym celu niezbędne jest przedstawienie jak generowana jest sprzedaż i przychody? Jakie rodzaje produktów lub usług oferuje przedsiębiorstwo i kim są potencjalni klienci? Jak wygląda dystrybucja? Od ilu lat firma jest na rynku i co udało się osiągnąć w tym czasie? Jakie są plany na kolejne lata? Jak kształtowała się wielkość EBIT lub EBITDA w poprzednich latach? Jak będzie to wyglądać w kolejnych latach oraz co jest potrzebne aby to osiągnąć?

Wreszcie teaser powinien zawierać jasno sprecyzowany profil inwestora i wielkość potrzebnego finasowania. Czy poszukiwany inwestor ma oferować swoje wsparcie i know how czy właścicielowi wystarczy inwestor pasywny. Na tym etapie nie wskazuje się na własną oszacowaną wartość przedsiębiorstwa. Dla inwestora, który pierwszy raz czyta o firmie najważniejsza jest informacja o wielkości inwestycji, oraz na co zostaną wykorzystane pozyskane środki.

Jeśli zainteresowała Cię treść artykułu i chcesz dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy

Masz pytanie?

Wypełnij formularz, a my odezwiemy się do Ciebie i rozwiejemy wszelkie wątpliwości